Ilona Skiba
Do zakresu obowiązków Sekretarza Gminy, który jest jednocześnie kierownikiem Referatu Organizacyjnego należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a w szczególności:
- kierowanie pracą Referatu Organizacyjnego
- bezpośrednie nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej;
- opracowywanie projektów Regulaminów obowiązujących w Urzędzie;
- opracowywanie projektów podziału referatów na poszczególne stanowiska pracy;
- opracowywanie projektów zakresów czynności na stanowiska w porozumieniu z kierownikami referatów;
- nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr;
- przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu;
- nadzorowanie przestrzegania zasad rzetelnego i terminowego załatwiania interesantów;
- nadzorowanie przygotowania projektów uchwał;
- zapewnienie publikacji aktów prawa miejscowego;
- wykonywanie innych zadań na polecenie lub upoważnienie Wójta;
- koordynowanie spraw związanych z wyborami Prezydenckimi, doi Senatu, Parlamentu Europejskiego, Rady Gminy, Rady Powiatu i Sejmiku Województwa i przeprowadzeniem referendum na terenie Gminy;
- koordynowanie i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
- potwierdzenie własnoręczności podpisu;
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy;
- do zadań Sekretarza należy również utrzymywanie bieżących kontaktów z przedstawicielami środków masowego przekazu.